Dålig på att uppdatera

I torsdags var det meningen att vi skulle träna markarbete. Dock kändes Gallina lite varmare i vänstra frambenet än högra, så jag vågade inte vara med. Ankan som är tränare samt stallchef hos oss avrådde mig dessutom från det. Därmed fick Gallina vila, hon vilade även i fredags (även om benet var fint och kallt då.)
 
Idag har vi däremot rört lite på oss. Vi var nere i ridhuset och knatade några varv, sedan longerade jag henne i typ 15min i alla gångarter. Det gick ok. Efteråt tog jag av utrustningen och "löslongerade" som det kallas. Gallina är bra på löslongering så länge jag har en pisk att driva med. Annars vill hon helst bara gå in till mig och stanna, hehe.
 
Med ytterst små lyft av pisken fick jag henne dock att springa runt lite (man får inte göra för stora rörelser eftersom G är ganska känslig för sådant). Gallina är så vacker när hon rör sig fritt!! Hon hade lite extraenergi dessutom, så rörelserna blev verkligen luftiga och fina. Det är svårt att få henne så då man rider, så det är härligt att se att dessa rörelser faktiskt finns hos henne.
 
När vi var klara myste vi lite till i stallet innan jag åkte hem. Imorrn blir det nog ridning. På julafton är det den traditionella kadriljen i stallet. Får se hur jag ska pynta oss i år =)
 
Förra årets julkadrilj (vi tränar alltså inte på detta innan)
Gallina har vita benlindor o en röd rosett i svansen (ej för att hon sparkas) och jag har glitter på hjälmen. Syns lite ibland på filmen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0