En omöjlig ekvation?

Nu är det ca två veckor kvar till skolstart. Som många andra hästägare har jag gjort vissa prioriteringar för att få allting att gå ihop.
 
Hösten 2011 började jag på KTH, efter att ha ägnat 3 år till att bestämma mig för vad sjutton jag ville göra av livet. För att fylla ut kassan hade jag även börjat extraknäcka varannan helg. Första året var ungefär som mina tidigare skolår: jag gled på ett bananskal genom kurserna. Jag hade ganska lite schemalagd tid och ägnade mer tid i stallet än någonsin tidigare. Red andras hästar och höll på. Jag tog inte skolan på fullt allvar, det har jag aldrig gjort tyvärr.
 
Därför kom denna höst som en nerfallande bomb. Jag började i tvåan och allt var till en början lugnt. Sen kom allting samtidigt och jag har nog aldrig ansträngt mig så mycket för att få tiden att gå ihop som jag har gjort denna termin!
 
Standard på programmeringsföreläsning ;)
 
Men trots stressen, ja, stress var något ganska nytt för mig, sjukt ostressad person som jag är, klarade jag mig genom alla mina kurser hur jobbiga de än kändes. 
 
Det jag har lärt mig denna termin är att jag faktiskt inte har sådan tidsnöd som jag tror. Jag har klarat av att ha häst, heltidsstudier och jobb. Jag har förstått att jag skulle hinna plugga mer om jag bara gjorde det på ett smartare sätt (nackdelen med att aldrig ha pluggat under tidigare skolår...)
 
Inför nästa termin ska jag verkligen försöka hålla löftet till mig själv: börja plugga i tid och gör det effektivt!
 
Om jag bara följer detta enkla råd till mig själv fixar sig nog resten =) Jag skulle inte välja att ha det på annat sätt. Hur jobbiga vissa dagar än är så har jag galet kul i skolan, jag lär mig massor av intressanta saker, jag har privilegiet att ha en underbar häst, och jag har ett jobb som gör att jag kan behålla alla mina drömmar.
 
Min första höst på KTH (även om detta kort råkar vara taget på su, hehe)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0