Härlig dag på RB!

Idag promenerade jag iväg till RB i det underbara vädret. Det är en lagom promenix på ca 2-2,5km. När jag kom dit var syrran ute o flängde ngnstans så jag pratade lite med 4h-tjejerna som förberedde sig för ett luciatåg. När sedan syrran dök upp efter sin förmiddagsshopping gick vi in och bakade lussekatter (hennes pojkvän också).
 
 
Medan degen jäste gick vi ut och hälsade på Pysen. Han har blivit stor! Går utan sin mamma nu.
 
 
Inne i huset igen pysslade vi med apelsiner+nejlikor och bakade ut bullarna. Kokade gröt.
 
 
Sedan var det dags för att titta på luciatåget som skulle börja kl14. Småtjejerna var duktiga och hade en ganska stor publik. Mysigt!!
 
 
Knappen hade dock lite svårt att stå still så syrran fick hålla i honom lite på kanten :P
 
 
Innan det var dags för hemgång körde vi in bullarna i ugnen och fikade lite. Det blev bra lussekatter! Syrran skjuttsade hem mig. Skönt, för jag frös!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0