Ihopsläpp

Imorse fick Gallina en ny ponnykompis. Det var väl inte sådär jätteuppskattat dock ... :P Vi släppte dem i ridhuset och de båda tyckte vi var jättekonstiga. Gallina gick efter mig och ponnyn gick efter sin ägare. De verkade inte förstå att de var lösa. Hehe!
 
Efter ett tag hälsade de dock, G blev väldigt tjurig och såg till att ponnyn höll sig på avstånd. Efter det hände inget på ett tag. Då släppte vi in G's "gamla" hagkompis vilket orsakade lite mer liv. Gallina ville nämligen inte dela med sig utav sin kompis, så stackars ponnyskrutten fick inte vara med. Så fort hon försökte blev G väldigt arg och gjorde typ 180-vändningar i luften. Tack och lov att jag hade lindat hennes ben!!
 
Efter ett tag släppte vi ut dem i hagen. Då galopperade G och ponnyn iväg jämsides och sedan ställde de sig med huvudena nere i snön på behörigt avstånd ifrån varandra...
 
Nu ska jag plugga lite. Åker till stallet i em igen tror jag.
 
Bilder från ett ihopsläpp för några år sen. G i det röd/gråa täcket. Som ni ser... ganska kaxig =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0