Inte som tänkt..

Idag har snön stormat ner hela dagen. Vid tvåtiden bestämde jag mig för att åka till stallet, vilket såhär i efterhand kändes som en dålig idé. Detta är det värsta väglag jag någonsin åkt i!! Det rullade på i ca 30-50km/h hela vägen, helt ok. Men vägarna var helt oplogade och det är väl ok på stora vägar med mkt trafik eftersom det iaf är lite uppkört ändå. Men vägen mellan Vallentuna och Frösunda var väl inte fantastisk.. Typ 40-50cm snö fick bilen rulla genom och jag såg varken höger eller vänster sidslut av vägen...
 
Gick inte att parkera när jag kom hem, fick stå på vägen igen....
Syns inte men snön är närmre metern djup vid lampan!
 
Väl i stallet hade jag tur eftersom en kille var ute med 4-hjuling o plogade (han som har stallet kör snöplog så jag antar att han var utringd sedan länge...annars brukar han vara snabb med att röja.) Det var inte en kotte där förutom stallchefen och jag förstod varför. Om inte han hade plogat just hade jag inte ens kommit in på vägen som leder fram till stallet.
 
För en gångs skull var jag tacksam att det bara gick i 50km/h på 80-vägen
(annars brukar jag typ svära åt alla som kör 75 och under..hehe)
 
Jag fick parkera på vägen och pulsa genom snön som bitvis var upp till mina höfter. Det blåste så mkt att jag inte såg vart jag gick!!
 
Med andra ord blev det ett kort besök, jag var riktigt skraj att jag inte skulle komma hem eftersom det hela tiden kom mer snö och var nätt o jämt att jag kom dit. 
 
Imorrn hoppas jag kunna rida och jag hoppas även att vägen är plogad!! Fina hästisen verkade dock oberörd av snöstormen :P hehe
 
Btw så läste jag precis ut The Horse Whisperer. Har sett filmen flera gånger men aldrig tagit mig tid att läsa boken. Nu känns det ledsamt eftersom boken slutade hemskt verkligen. Hatar när man bara har typ 15 sidor kvar och man känner på sig att "shit, nu skiter sig allt" och eftersom det bara går att få in en viss mängd ord på de 15 sidorna vet man att det inte kommer redas ut och bli bra som man vill att det ska bli... =( Förutom det sorgliga slutet så var det en fantastisk bok!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0