Jobbig dag

Klockan 07:10 stod jag på stationen och väntade på tåget. Hade knappt sovit under natten så var inte överdrivet utvilad inför tentan direkt. SL bjöd morgonen till ära på både växelfel och inställda tåg, så det var väl att jag var ute i så god tid! (Tentan började kl 08:00)
 
Hur som haver. I eftermiddags var jag en kortis i stallet. Gallinas ben kändes bra, vilket var skönt!! Tror därför att jag longerar redan på onsdag om inte ridhuset är upptaget. Blir tyvärr ingen träning denna vecka pga em/kvällstenta just samma dag.
 
Imorrn blir det kanske en vända till Hööks. Gallina skulle behöva ett nytt innetäcke och så behöver jag något att hänga upp en extra vattenhink i. G har vattenkopp men har alltid en hink, nu på vintern är hon dessutom bortskämd med ljummet vatten.
 
Gallina är faktiskt ganska kräsen. Hon kan ha halva hinken kvar och inte dricka ur den. Sedan när jag har gjort rent den och fyllt på nytt kan hon stå o gnägga bara för att jag ska skynda mig på!! Men inte med "gammalt" vatten inte! Hehe
 
En av Gallinas hinkar (färgen, hehe!) och bästa borsten!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0