Kaaallt

Här hemma var det bara runt -5 när jag skulle till stallet och därför tänkte jag inte på att ridbyxor var för kallt. Väl ute i stallet fick jag en smärre chock när jag hoppade ur bilen. Då var temperaturen plöstligt neråt -15 och ridbyxor kändes som ett helknäppt val...
 
Hur som, Gallina ville ju göra något, så därför la jag på både skrittäcke och ett vanligt fleecetäcke (equilinetäcket på bilden nedan). Hade båda på hela passet eftersom det övre täcket fick fungera som benvärmare till mig. Mycket bra lösning! Passet blev ändå ganska kort, kanske 30min. Näsan höll på att frysa av.
 
Jag kom precis hem från syrran nu och tänkte lägga mig. Ska jobba imorrn och sedan är det pepparkaksbak på em/kvällen. Traditionsenligt varje år, givetvis.
 
Godnatt!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0