Kallt!

Det var -20 C när jag kom ut till stallet vid fyratiden i eftermiddags. Shit vad kallt!!! Skönt att hästarna hjälps åt att värma upp i stalldelen så att man inte fryser tårna av sig redan innan man hinner ner till ridhuset :P
 
Jag red barbacka och Gallina hade på sig ett fluffigt vintertäcke. Det är så mysigt att rida med ett sånt på, varmt och skönt. Vi dressyrade lite, det gick ganska bra =) Gallina hade inte blivit stel eller olydig av att vi bara har "roat" oss de senaste dagarna.
 
Efter ridpasset fick G ljummet vatten och extra hö. Efter lite ompyssling åkte jag hem igen o tog en varm ducsh!
 
Nu är jag helt slut, igår jobbade jag ju och var i stallet på kvällen, sedan satt jag till elva på med matteuppgifter som skulle redovisas imorse klockan 8 på seminariet. Därför tänkte jag hoppa ner i sängen och läsa lite. Det är jag värd!
Skolan imorse. Var så himla fint med allt gnistrande runtomkring!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0