Lyx & mys =)

Idag har jag jobbat. Pappa har åkt till landet så vi beställde mockning. Igår fixade han massor av höpåsar dessutom, så idag behövde jag bara fixa med Gallina. Det är inte ofta det händer!!
 
Vi hade en riktigt mysig stund. De flesta i stallet är där ganska tidigt på söndagar så därför hade vi ridhuset helt för oss själva. Då passade jag på att rida barbacka utan något träns eller så att hålla i. Det är nog andra gången jag gör det, och första gången skrittade vi bara. Jag har nämligen inte lärt G något om sådant, så det tar ganska lång tid att stanna... hehe. Men det var kul ändå! Vi galopperade litegranna. Hon var lite piggare än jag hade trott :P Så därför bröt jag av efter varje långsida. Om man tappar kontroll och inte har något sätt att stanna är det ju lite jobbigt....
 
Efter att vi hade lallat runt där ett tag hoppade jag av. Vi busade runt lite, jag lade ut en bom som vi sprang över (G var lös). Gallina hoppade och höll sig nära mig hela tiden, hon tycker ju fortfarande det är lite obehagligt. Men några  tossningar med huvudet gjorde hon och hängde på en bra stund.
 
Sedan tröttnade hon på att springa runt med mig och ägnade sig åt att nosa runt lite. När jag gick till dörren kom hon och då gick vi tillbaka till stallet igen =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0