Prisma

Innan skolan tog upp för mycket av min tid brukade jag rida andras hästar ganska ofta. Jag tänkte presentera dem i olika inlägg.
 
Först ut får bli en fullblodsdam som hette Prisma, som jag började rida vintern 2010 och även tränade våren 2011. Mitt jobb var att hoppa med henne. Hon var nio år och enbart hoppad uppsuttet ett fåtal gånger. Det var en dam med mååååånga åsikter, det riktigt gnistrade om henne ibland. Men hon var jättecharmig och fin, hoppade med glädje. Det var en häst jag verkligen gillade, en riktig Pernilla-häst. Lagom stor dessutom, dryga 160cm i mkh.
Prisma t.h & Gallina t.v
 
 Hoppning hemma
 
Jag hade hand om henne ca tre dagar varje vecka och jag tycker att vi kom ganska bra överrens (det var få som drog jämt med henne.. hehe) Vi hade mycket skoj tillsammans. Tyvärr fick ägaren ta bort henne sommaren 2011 pga problem med bakknäna, vilket verkligen var trist. Hon hade nämligen under våren blivit så fin, och hon var alldeles för ung.
 
Här är två filmer på oss. Den första (då jag rider barbacka) var tagen typ andra gången jag satt på henne. Hoppfilmen är från vår första och enda riktiga hoppträning tillsammans.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0