Dagens ridpass

Idag red jag barbacka i ridhuset på ett tredelat. Gallina kändes väldigt mjuk och fin redan från start. Jag har dock fortfarande lite svårt att få in hennes högra bakben i vänster varv...
 
Hur som helst jobbade vi mycket i trav och galopp idag. Sidförflyttningar och kvartspiruetter (om man nu kan kalla dem det när de inte är sådär överdrivet centrerade...) Gallina har lite jobbigt i galoppen och har haft det en period nu, eftersom bakbenen verkligen börjar komma in under. Det har nog aldrig hänt förut, så jag kan tänka att det är därför hon protesterar en del/bryter av. Det är dock fantastiskt de korta stunder bakbenen är med och hon bär upp sig själv.
 
I mitten/slutet travade och galopperade vi i ett friskt tempo så att hon verkligen fick komma igång genom hela kroppen. Det verkade vara uppskattat. Jag tror det är viktigt för hästar att få jobba på det sättet också, även om det kan uppfattas som lite flängigt. Gallina frustade i alla fall och tyckte livet var bra =)
 
Gammal bild från vår första dressyrtävling, 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0