Fötterna är bra igen

Idag pinnade Gallina på som vanligt, skönt!! Vi red ett kortare pass barbacka i ridhuset. Blev mest lite grundjobb á la klassisk stil, funkade bra. I slutet galopperade vi några varv lite halvseriöst. Det var iaf mysigt.
 
Sedan självklart ska det hända något dåligt. Och det var när vi skrittade från ridhuset. Det var ganska mörkt men då vi närmade oss en lampa blev det konstiga (enl G) saker på marken. Hon tittade till och snubblade över sina egna ben, gick ner på knä =( Det gick typ i slowmotion och jag hoppade av innan hon hann resa sig.
 
Gallina fick ett skrubbsår på vardera framben, mitt emellan kotan och kronranden (framsida alltså) Knäna var förvånansvärt nog hela. Så det såg ok ut. Nu hoppas jag att det inte ska bli något med det....
 
Det är ju typiskt att sådana här saker jämt ska hända..! Känns lite dumt att jag satt på, om jag hade gått bredvid kanske hon inte hade snubblat. Men man vet ju aldrig sådant i förhand. Det hör inte direkt till det ovanliga att jag skrittar från ridhuset liksom...
 
Men men, jag hoppas att hon mår bra imorrn så att vi kan fortsätta som vanligt igen. Jag kommer dock inte hinna till stallet förrän på torsdag =( Riktigt trist. Tills dess får pappa rida.
 
gammal bild
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0