Modesty

Det är viktigt att ta hjälp av andra om man känner sig osäker. Det gäller inte bara i ridning utan i alla aspekter utav livet. Men för mig (och säkert många andra hästmänniskor) kan det kännas väldigt jobbigt att se någon annan rida ens häst bättre än en själv.
 
Jag vet inte om man blir klokare genom åren eller så, men jag har verkligen kommit över det där med avundssjuka. Det är så skönt! För tänk vilka möjligheter det öppnar!
 
I våras hade jag hamnat i ett dåligt läge med Gallina, dressyren fungerade inte och det kändes som att allt bara blev fel. Jag förstod inte riktigt hur jag skulle tampas med det och inte heller vad min tränare ville att jag skulle göra. Så är det ibland, det vet man ju sedan skolan, att vissa saker kan en lärare förklara jättebra medan andra saker blir knepiga att förstå. Så blev det i alla fall i våras.
 
Min stallkompis Anna erbjöd sig att hjälpa mig med Gallina. Hon red henne några gånger och gav mig sedan en liten lektion. Det lilla gjorde underverk kan jag säga, vi hittade tillbaka på direkten! Anna hade förstått vad min tränare ville säga (vi red för samma) och kunde berätta det för mig på ett annat sätt. Hon red Gallina helt otroligt bra och det blev en annan häst.
 
Med lite hjälp från Anna såg det ut såhär när jag red i våras:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0