Solen skiner

Vilket härligt väder! Efter att jag skrivit detta tänker jag gå ut på en promenad vid sjön.
 
Jag kom nyss hem ifrån en lektion hos sångpedagogen. Känns roligt att återuppta mitt andra stora intresse: musiken. Jag sjöng en massa då jag var yngre, men sedan tog hästarna och kompisarna upp all tid och jag slutade. Så därför önskade jag mig sånglektioner i höstas då jag fyllde år. Rösten har med tiden försämrats men jag börjar hitta tillbaka. 
 
Mitt första soloframträdande var i Malaysia år 1999. Det var hemma hos den svenska ambassadören och jag sjöng "Älska mig" i min blommiga prinsessklänning. Det var innan jag visste hur mycket musik verkligen betydde för mig. Om jag kan träna upp rösten tillräckligt bra skulle jag gärna göra något litet framträdande, det vore skoj.
 
Bilden är från ett skoluppträdande, jag var runt 11 år då. Min klass gjorde en indisk dans. "Colors of Malaysia" kallades föreställningen och innehöll danser från de många olika kulturerna som finns i landet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0