TH cup - start med R

Lite hastigt och lustigt bestämde jag och R's ägare att jag skulle vara med o tävla henne idag (bestämde det imorse typ 1,5h innan tävlingen.) Så efter att jag hade ridit klart med Gallina satt jag direkt upp på R och red fram. Vi var inte alls kompatibla idag och arbetade mot varandra i en evighet kändes det som, innan det blev ok.
 
R är en superfin dam, hon har massa åsikter när något blir jobbigt men har kapacitet inom både hoppning och dressyr. Jag red henne lite för några år sen, men detta år har det bara blivit några enstaka gånger. Sist jag red henne var för flera veckor sen, på en markarbetsträning (då var hon galet fin!)
 
Väl på banan hade vi ganska bra kommunikation genom travprogrammet. Strax innan första galoppen drog hon iväg och jag hade inte så mkt att säga till om då... R är väl drygt 175cm i mkh och jag är typ 155cm lång! Men vi kom på rätt spår igen fram till det att vi skulle göra halt. Det gick inte alls, så istället visade vi lite skolor ovan mark (ingick inte det i LC eller???!!) Vi avslutade ganska bra i höger galopp och en hyfsad uppridning. Vårt protokoll sträckte sig från 3 till 8, hmm..
 
Det var i alla fall roligt att vara med, nästa gång får vi rida ihop oss lite innan bara. Men det brukar vara såhär med mig och dressyr. Förra året hoppade jag upp på en 4årig galoppör jag enbart ridit en gång tidigare och for runt banan. Han var skolriden i ½ år men gjorde verkligen en toppenjobb!!
 
R och vanten (aka jag):
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0