Alldeles för tidigt..

 
Igår fick Gallina vila och i måndags trimmade vi i ridhuset. Övade på övergångar (inför dressyrtävlingen på söndag) samt lite sidvärts för att mjuka upp. Gallina kändes väldigt fin men lite seg.
 
Igår bestämde jag mig för att höja havregivan för att se om det gör någon skillnad. Tidigare fick hon 0.5kg morgon och även på em. Nu blir foderstaten enligt följande:
 
Morgon: 1kg havre, 2kg hösilage
Eftermiddag: 1 kg havre, 0.5 kg betfor (ca), mineraler, 3-5kg hösilage
Kväll: 3-5kg hösilage
 
Anledningen till de ospecifika hösilagegivorna är att jag inte väger det (förutom morgonpåsen eftersom alla hästar i stallet får lika mkt då.) Gallina får nämligen i princip fri tillgång till hösilage. Hon är inte något matvrak och dessutom äter hon ganska sakta... Så just nu skulle jag tro att hon bara äter ca 9-10kg/dag. Det finns fortfarande bra med gräs i hagarna men på vintern har vi den lyxen att hästarna antingen får fri tillgång till halm eller hösilage i hagen.
 
Nu är det dags för mig att fixa mig inför skolan. Hej så länge!
 
(Från förra dressyrtävlingen:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0