Presentation: Hej!

Som ni säkert redan vet heter jag Pernilla. Jag är född en tidig morgon i augusti 1988. Det var alltså ca 24 år sedan, och under den tiden har jag sysslat med många olika saker.. Det mest bestående intresset har dock varit hästarna. Jag började rida i sjuårsåldern och fick min första egna ponny då jag var femton. Ingen i min familj var direkt hästvana, även om intresset fanns hos alla. Ponnyn hade vi bara i ett drygt halvår innan vi blev tvugna att ta bort honom. Efter ytterligare ett halvår lyckades jag och min pappa hitta en ny häst. Vid denna tidpunkt red jag mest b-ponnysar och de flesta blev väldigt häpna över den 167cm stora hopphästen vi tog hem.

Gallina blev alltså min vintern 2005. Det har minst sagt varit en gropig väg till dit vi är idag. Trots mycket motgång är jag helt säker på att jag valde rätt häst och gläds åt Gallina varje dag!

Just nu ägnar jag mina dagar i skolan, på jobbet och i stallet. Jag läser till civiningenjör & lärare på KTH, vilket är en femårig utbildning med dubbel examen. Det är ganska mycket plugg, men jag trivs väldigt bra! Innan jag bestämde mig för att studera jobbade jag på förskola i tre år, samt även på en hästgård i ett halvår.

En annan sak som kan vara rolig att veta är att jag bodde i Kuala Lumpur från år 1998 till 2000. Minnena därifrån ligger mig fortfarande otroligt varmt om hjältat, det var en fantastisk upplevelse, så oerhört olikt livet i Sverige. Tankarna förs ofta tillbaka, men som väl är har jag haft turen att ha besökt mitt "andra hemland" flera gånger sedan dess. Trots att 12 år har gått känns det fortfarande som att komma hem!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0