RB är ett bra ställe

Jag tänkte berätta lite om RB, eftersom jag garanterat kommer nämna det senare. RB är nämligen mitt hangout ställe nr1. Det är ett sådant härlig ställe, där man bara är. På RB bor en massa djur (som det brukar på en bondgård) tex bor denna sötnos där:
 
 
Pysen heter han, och på bilden var han ca 4 månader gammal. Det är sådant där som gör en helt otroligt lycklig hela vägen in i själen, hur härligt liksom?!
 
 
Jag har varit på RB sedan jag var 12 år. Nu mera bor min syster på gården så då blir besöken flera och likaså upptågen. Det är ju nämligen så att Pysen inte är den enda ponnyn på RB. Där finns en hel uppsjö shettisar, minisar, russ och fjordingar. Dessa brukar vi aktivera i olika former. Shettisarna brukar vi tävla med i körning mot varandra på vägarna omkring. Sedan brukar vi rida ut på de större russen och fjordingarna. Förr flög vi alltid av som vantar men nu mera lyckas vi oftast sitta kvar majoriteten av ridturerna. Oftast.
 
Nä nu måste jag ge mig för idag. Imorrn blir det att gå upp tidigt så att jag hinner med stallet innan allt annat som ska göras. Gonatt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0