Dagens aktivering

Gallina var så fin idag! Vi övade på samma saker som på träningen, dvs öppna på rakt spår, sluta på volt, skänkelvikningar och så det vanliga givetvis.
 
Nu kan jag inte påstå att öppnorna längst långsidorna genomfördes problemfritt till perfektion. Men det jag kan säga är att Gallina gick framåt när jag bad henne, vilket är ett stort kliv upp eftersom hon sist protesterade en hel del genom att backa. Jag tror att det blev öppna, men det är inte lika lätt att veta när man står precis intill på marken som när man sitter på.
 
Vad beträffar skänkelvikningarna så flöt det på jättebra. Gallina förstod precis vad jag menade (eller rättare sagt: jag  sände signaler som gick att tolka.. hehe). Hon kändes mjuk och elastisk i sina sidor. Det var roligt.
 
Imorgon fortsätter vi med detta. Tänkte försöka filma någon dag denna vecka för att visa hur vi jobbar.
 
Gallina i lördags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0