Hur många täcken behöver man till en häst?

Idag hade jag en pyssel/fixardag i stallet. Jag lade undan vintertäcken och tog fram vårtäcken. Passade även på att slänga ett fleecetäcke samt ett regntäcke. Så fort jag vet vilket flugtäcke det är jag brukar använda så slänger jag det andra jag har..
 
Sammanlagt hade jag 16 täcken (efter att jag slängt två) vilket var mycket fler än jag trodde. Detta är listan:
  • Fleecetäcke Equiline
  • Fleecetäcke Hööks
  • Fleecetäcke Finntack
  • Fleecetäcke (saknar märke)
  • 2st regntäcken Hööks
  • Regntäcke Horseware
  • Innethermotäcke (saknar märke)
  • Innethermotäcke Whitaker
  • Vintertäcke Shires
  • 2st vintertäcken Hansbo
  • 2 st flugtäcken (minns ej varifrån)
  • Våffeltäcke Hööks
  • Bomullstäcke (saknar märke)
Sedan tillkommer skrittäcket men det räknas inte riktigt. Nu är i alla fall allt sorterat och placerat på rätt ställe. Efter detta städade jag i skåpet, tvättade benskydd, m.m. Jag tvättade även Gallinas ben ordentligt med grönsåpa, klippte och tvättade svansen. Skönt att få allt fixat =)
 
Nu kan jag bara konstatera att vi har alldeles för många täcken och att det är jobbigt att hålla koll på dem. Hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0