Kombinatorik suger

Åh, det är jättemycket i skolan just nu. Ska ha KS i diskret matte imorrn och på onsdag är det flervariabelanalys som ska testas. Jag har pluggat under hela min fria tid i dag, bortsett från en visit i stallet givetvis. Flervarren är en sak, det är ändå begripligt om man pluggar ordentligt... Men disken alltså! Hemskare kurs får man leta efter. Den innehåller sådana absurditeter såsom:
 
x1 +x2 + x3 + x4 = 10
Hur många lösningar har denna ekvation?
 
Varför? Vad sjutton ska jag med detta till?! Eller typ "på hur många sätt kan tio personer köa i två led?" Flervarren, den linjära algebra'n osv har faktiskt viktiga tillämpningar i vardagen, jag kan koppla det, men inte detta. Men förhoppningsvis har jag lyckats peta in det i huvudet ändå :)
 
Till Gallina då! Idag var hon en riktig piggelin, vi jobbade från marken en stund och det gick bra. Vi kommer jobba på så mycket som möjligt nu den kommande tiden. På lördag är det träning och det är väldigt bra. Min tränare är redan informerad (och konsulterad) rörande situationen. Vi får se hur vi ska gå vidare sedan.
 
Nu ska jag hoppa i säng så att jag inte somnar på KS'en imorrn bitti.
 
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0