Körtävling, galen häst och matte

Jag åkte till stallet vid åtta imorse eftersom jag skulle in till stan och plugga med några kompisar. I stallet var det fullt ös, eftersom Johannesbergskuskarna ordnade körtävling hos oss. Det var väldigt roligt att se, först och främst att det blir lite liv på gården och sedan att det var en körtävling, eftersom jag aldrig sett en sådan förut.
 
Nu kunde jag ju inte stanna särskilt länge, men jag hann se några ekipage, bland annat en ifrån stallet. Gallina tyckte till en början att det var jättekul med alla främmande hästar. Hon ägnade sig åt att beta - gå till staketet och kolla - beta. Men sedan skulle hennes hagkompis iväg på tävling och då var det inte lika roligt längre... Gallina bryr sig vanligtvis inte så mycket om att bli ensam, men idag var allt upp-och-ner.
 
Hon for fram och tillbaka i hagen som en galning och gnäggade. Jag försökte med hö men det sket hon fullständigt i. Det slutade med att Gallina fick ägna resten av dagen i ruta... Hennes ben pallar inte vad som helst, och eftersom det var sista dagen metacam igår kanske hon inte känner sina begränsningar heller.
 
Som tröst fick hon dock massor av hösilage. Hon blev lugn och kom till ro(/började äta) så fort hon hamnade i rutan. Hon fick stå bredvid sin boxgranne/gamla hagkompis som är en ranghög dam. Gallina har alltid känt sig trygg i hennes sällskap så det blev perfekt =)
 
Ett gulligt ekipage från tävlingen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0