Nya pjuck på pållen och bilen =)

Det lönar sig aldrig att skjuta på saker. Så varför har jag fortfarande inte lärt mig detta?! Ett helt livs erfarenheter av att vara ute i sista sekund borde ju ha någon effekt...
 
Igår var det fint väder och jag hade faktiskt tid att byta till sommardäck. Men jag orkade inte. Så därför fick jag bita i det sura äpplet och byta däck ute i regnet idag efter skolan istället. Yay.
 
Jag har faktiskt inget emot själva däckbytet, det är ganska kul och tar inte mer än 15-20min med rätt prylar. Det som är jobbigt med att byta däck är att gräva fram dem ur förrådet och kånka dit vintergänget sedan. Speciellt när däcken ska vara längst in bakom allt annat. Men nu sitter de där i alla fall, och skönt värre är det. Bensinförbrukningen lär gå ner ganska ordentligt =)
 
Gallina har också fått lite service. Jag var dock inte i stallet utan i skolan istället. Det är tur att vi har en sådan bra stallchef som har hovslagarservice också. Så hon tog in Gallina och sopade upp efter hovvis, släppte ut efter. Kanonbra. Gallinas fötter såg väldigt fina ut!
 
Min något smutsiga bil (trots att jag handtvättade den förrförra veckan...suck!)
Men den är bra ändå. Lagom stor och går som en klocka, har haft den i typ 3-4 år nu =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0