Rather safe than sorry

Har varit ute o sprungit med syrran. Blev ca 5km jogg + 1-2km promenix (uppv.+nedvarvn.) Skönt sätt att börja dagen på! Det var längesen jag sprang sist, pga något konstigt som hände med mitt ben. På nyårsafton började det göra ont mitt på smalbenet, kanske 5cm nedanför knät. I skelettet liksom. Kändes som att någon hade smällt till mig med ett basebollträ. Jag kunde inte gå i trappor, knappt gå och definitivt inte springa.
 
Det var väldigt konstigt, eftersom det bara kom utan att jag hade tränat eller gjort mig illa. Det var inte svullet eller varmt men gjorde ont när jag tryckte på det. I början struntade jag i att det gjorde ont och tränade ändå, men tillslut gjorde det så ont att jag inte stod ut. Jag gick till doktorn som konstaterade "det är inte knäet" NÄHÄ?! för det visste jag ju inte redan. "Du borde gå till en sjukgymnast" Ja, som om det skulle hjälpa... Aja. Det gick över helt för några veckor sedan i alla fall, äntligen!!!
 
Men för att vara på säkra sidan sprang jag med stödbandage och långa strumpor =) Ridstrumpor är väldigt användbara!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0