Stressigt värre

Efter förra veckans utmaning med kontrollskrivningar dagarna efter varandra är jag ganska slutkörd. Inte nog med det så verkar jag hålla på att bli sjuk...! Men det hindrar givetvis inte mig från att åka till stallet.
 
Idag var det träning. Vi jobbade på från marken, och idag tog vi det hela ett steg längre så att jag fick en riktig utmaning. Vi övade nämligen på öppna längstmed fyrkantsspåret. Tack och lov inledde C med övningen, eftersom Gallina minst sagt var motsträvig.. Hon backade en hel långsida bara för att hon inte ville ta ett steg rakt framåt. Men med C's konsekvens och känsla för varje ögonblick gick Gallina snart i öppna längst långsidan.
 
När Gallina började mjukna kunde jag ta över. Jag fick kämpa ganska ordentligt med mig själv, för det gäller att verkligen ha rätt kroppsposition och hållning för att övningen ska fungera. Vi började i vänster varv vilket var det svåraste (vi visste inte det då vi började), så när jag övergick till höger varv var det som rena semestern.
 
Jag är väldigt nöjd med passet i alla fall, Gallina var duktig!! Nu har vi lite mer saker att pyssla med fram till nästa träning =)
 
För att ni som aldrig sett någon ägna sig åt markträning ska förstå hur sjutton det ser ut lägger jag upp några screenpics från en film som spelades in i februari eller något sådant. Man får i alla fall en generell idé av vad det hela handlar om..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0