Gårdagens ridpass

Dagen efter träning: jag undrade om Gallina skulle vara stel av träningsvärk eller mjuk från det lösgörande arbetet. Det föll på det senare, tack och lov! Hon var dock lite trött igår, så vi red inte mer än trettio minuter. Vi började som vanligt med att ställa igenom för inner i skritt, sedan samma sak i trav.
 
G var mjuk och fin, speciellt i vänter varv. I höger varv tog det lite längre tid att få henne att trampa på ordentligt med det inre bakbenet (hon är lite svagare i höger bak). Med lite galopp i båda varven lossnade hon även i höger och så fort hon blev lika fin i trav i båda varven avslutade jag ridpasset. (Skrittade givetvis av efteråt).
 
I eftermiddag ska vi skritta ut runt den stora vallen och bara ta det lugnt. Jag vill att hon rör på sig för att hon inte ska stelna till. Det blir mysigt, förmodligen rider jag i grimma.
 
En bild från en uteritt 2007 el 2008
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0