Sånt där som man bara måste veta

Ja, dvs sådana saker som att e^- oändligheten^2 kommer gå mot noll. Att inte veta något sånt kan fälla en totalt på en tenta. En annan sak man måste veta är att tex x^2+y^2-z^2 =0 är en konisk yta. Imorgon tentar jag flervariabelanalys... igen. Jag hade pluggat på helt fel saker inför den tentan (jag och många andra tyvärr). Usch för mattetentor!
 
Jag börjar skolan igen den 2:a september och då kommer jag ha tre mattekurser och en datakurs. Alla kommer överlappa varandra lite, vilket kommer göra denna termin riktigt jobbig. Jag och två kompisar har redan bestämt att vi varje vecka ska sitta kvar i skolan en kväll för att plugga tillsammans.
 
I övrigt så har jag ridit Gallina i ridhuset idag. Det var varmt och kvavt men jag tycker att underlaget är i hårdaste laget för henne på utebanan just nu. Hon var fin, tyvärr inte lika fin som i söndags men helt klart godkänt. Imorgon kommer pappa åka till stallet iom att jag tentar mellan 14-19.
 
Nu ska jag hoppa i säng. Är egentligen helt slut men fastnade här. Längtar till fredag då jag är helt ledig igen. Jobbar helgen men har tack och lov en vecka ledigt sen!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0