Trött.trött

I helgen var det jobb.jobb.jobb! Men i fredags klämde jag in en ledig dag som jag delvis ägnade åt en morgonuteritt med syrran. Vi hade tänkt rida Wio och Monty men så blev det inte. Wio har haft ett sår som har varit knepigt att läka, nu är det precis i sista stadiet så det får läka klart innan hon får följa med oss på race. Monty stod i en hage längre bort.. så vi orkade helt enkelt inte gå och hämta honom! (Haha)
 
Vi gick till närmsta hage och valde två hästar. Jag red på Juvel (en fd travarponny med helt galet mkt fart) och S red på Linn (fjordingdam). Vi var ute i ca 1½ timme i solskenet, vilket var väldigt härligt. Vi hade med oss fika/frukost som vi passade på att äta när vi skrittade en längre sträcka förbi en annan gård. I övrigt blev det mycket fart, vilket det alltid blir med Juvel eftersom han är så fruktansvärt snabb, stark och pigg. Inte förrän sista galoppen på hemvägen kunde jag bestämma vilken hastighet vi skulle ha!
 
Vad beträffar Gallina så var vi ute och konditionstränade i fredags. Jag red i jockeyläder och G hade en väldigt babyrosa outfit. I helgen fick hon vila eftersom jag jobbade och idag har vi ridit ett dressyrpass i ridhuset! Hon känns ganska bra, jag har dock fortfarande problem att få med höger bak lika mycket som vänster. Jag ska diskutera detta med min tränare på onsdag. Jag måste ju få ordning på det!
 
Juvel tyckte det var superhärligt att rulla sig i gruset efter att ha blivit avsvabbad
 
 
 
Gallina i rosa :P
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0