Barbackaridning

Det finns mycket åsikter kring barbackaridning. Många tycker att det är något som inte bör göras alltför ofta, eftersom hästen kan få ont i ryggen. Andra anser att det är ett bra sätt att få en bättre känsla för ridningen, och att det inte alls är något dåligt för hästen. Jag är en av dem med den senare åsikten och jag rider barbacka mer än hälften av alla ridpass.
 
Den största anledningen till att jag rider barbacka är att jag har ganska korta ben för min relativt stora häst. Ridning i sadel gentemot barbacka är som natt och dag för mig. Jag kommer åt mycket bättre utan en sadel. Sedan tycker jag också att det är himla mysigt, speciellt att rida ut barbacka. Dessutom får man en otroligt god balans!
 
Två filmer, två hästar, två barbackapass =)
 
Denna film är från typ andra passet med damen:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0