Helg på RB

Jag gillar verkligen att göra saker hela tiden, därför är RB perfekt för det finns alltid något att plocka med. Igår morse vad jag och syrran ute och red i ca 1h på Wio och Linn. Det var en jättehärlig tur, ponnysarna var superpigga. Dessutom hoppade jag och Wio över ett nedfallet träd, var galet kul! Var typ 80cm högt, inte en helt obetydlig höjd på b-ponny, men Wio tog det med lätthet. Det fick mig att längta till sommaren, då kan man ju bygga upp banor på gräset och hoppa :)
 
Sedan höade vi i "lösdrifterna" där hästarna står på natten, gav halm till korna. Käkade lite lunch och tog sedan en promenad med Denniz i full ridutrustning. Han behöver bli inriden till sommaren så vi tänkte starta litegranna. Han skötte sig fint!
 
På denna morgonens ridtur hade vi sällis av Linnea som var ponnyridningsansvarig idag. Vi tog samma runda som igår och det var återigen väldigt skoj. Efter höandet försökte vi longera Denniz, men det gick inte alls särskilt bra... Det behövs lite mer träning.
 
Kossorna igår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0