Repetition is the mother of all knowledge

Sitter hemma och försöker plugga. Har ägnat en hel del tid åt en text vi har i uppgift att läsa och svara på frågor om. Den är lite knepig, men rena barnleken jämfört med den förra mycket konstiga text vi hade sist!
 
För att ta lite ledigt från frågorna tänkte jag repetera lite matte. Då man sitter med uppgifter är det väldigt bra att ha lite anteckningar från föreläsningarna som hjälp. Därför antecknar jag alltid flitigt och denna termin har jag även skaffat en liten rosa pärm som jag sätter in allt i. Det är verkligen toppenbra! Dessutom är jag anteckningshjälp åt en kompis (dvs hon kopierar alla mina anteckningar) vilket medför att jag faktiskt får betalt för detta. Win - win tycker jag. Självklart har jag då ett ansvar på alla föreläsningar, jag måste skriva tydligt och begripligt (och jag kan inte bara för att jag är trött strunta i att anteckna, som emellanåt kan vara ganska lockande). Jag försöker även skriva ner sådant som föreläsaren säger men inte skriver på tavlan, ofta är det en stor hjälp.
 
Såhär kan mina anteckningar se ut:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0