Superdag

Det har verkligen varit en kanonbra dag idag. Till att börja med låg jag någon timme eller så på soffan och pluggade (dvs läste några av de drygt 100 sidor som ska gås igenom på måndag...). Solen sken in genom fönstret och livet kändes allmänt härligt.
 
Sedan begav vi oss till badhuset; jag, mamma och syrran. Där var vi i två timmar. Vi tävlade lite i bassängen i olika grenar (bla simma med endast bentag alt armtag och se vem som tar minst antal på en längd), bubblade lite i bubbelpoolen och bastade. Så skönt!!
 
Efter det åt vi lunch och sedan återgick jag till pluggandet, råkade dock somna i ca 30 min.. heh... Vid halv tre gick jag och syrran en promenad på dryga 3km någonting i solen. 
 
Sedan var det stallet. Jag tränade Gallina som vanligt från marken ett tag i ridhuset och fick sedan äran att hoppa upp på Chanellen och galoppera lite. Det var jättekul!! Jag har ju inte ridit något på ett bra tag nu eftersom Gallina har haft ont i ryggen. Förvisso har det blivit lite på RB men det är en helt annan sak. Men det var i alla fall väldigt skoj, även om Chanell förmodligen tyckte att jag mest var jobbig. Lite ringrostig blir man ju om man inte övar ständigt.... Chanell tuffade dock på, hon är väldigt trevlig eftersom hon är otroligt känslig för ryttarens sits. Man kan komma långt genom enbart vikthjälper, vilket är riktigt häftigt.
 
Två bilder på mig & Chanell från 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0