Träning

Idag var det dags igen :) Jag har övat hela veckan med Gallina, förutom igår då jag inte hade så mkt tid på mig i stallet. C tyckte att Gallina kändes bättre = jag har lyckats göra en hel del bra grejer. Men det var även, som jag trodde, en hel del saker som inte riktigt blev rätt eller som jag helt enkelt inte visste om att jag skulle göra.
 
Att jobba hästen från marken är väldigt kul, det är lättare att komma åt för mig dessutom. Men det är som sagt lite knepigt, så det behövs övning, som med allt!
 
Gallina blev fin efter lite arbete, hade bra energi och var stundvis rakriktad. Efter ca 40min markjobb (både jag och C jobbade Gallina) longerade C en stund. Det var nog pricken över i:et för Gallina. C longerade utan inspänningar och jobbade med att G skulle trampa under sig med det inre bakbenet och spåra, alltså rakriktning. I vänster gick det ganska snabbt att få det bra (trav hela tiden), Gallina såg ut att tycka det var väldigt skönt när väl kroppen kom med. Hon frustade i flera varv när det lossnade :)
 
I höger varv såg man verkligen tydligt när det inre bakbenet kom med. Det tog emot i hela bakdelen och Gallina hade verkligen ingen lust. Men sedan när det släppte travade hon på så fint, hon såg nöjd och avslappad ut. Det var nog väldigt bra för henne!
 
Två pics från idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0