Träningen igår

Hej, jag kom inte hem förrän halv tio igårkväll och var då helt slut! Inte för att jag gjorde så mycket på träningen direkt.... Förutom att frysa då, kanske!
 
Det var nämligen så att jag bad C longera Gallina, och detta gjorde hon i drygt 45min. Jag säger det igen alltså, det är helt otroligt vad rätt hand kan åstakomma med en lina!
 
C tyckte att Gallina kändes bättre, hon var inte lika fast/låst, men det var dock inte helt 100%. Det C gör (samt det jag ägnar mig åt på vardagarna) kan bäst beskrivas som sjukgymnastik skulle jag nog säga. Bra för kroppen helt enkelt.
 
Här är två screenpics från gårdagen. Eftersom det inte är jag som longerar kommer jag dock inte lägga ut filmen. Men huvudsakligen handlar allt i longeringen om samma sak som i ridningen. Spöet liksom skänkeln betyder framåt/neråt (absolut inte enb. framåt) och handen står för halvhalter. Rakriktningen är det eftersträvade och detta sker naturligtvis på voltspår (det är ju rent omöjligt att rida rakt fram på en häst som inte rakriktats). Detta verkar dock vara något som hör den klassiska dressyren till, varför jag förmodar att flera inte delar denna åsikt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0