Vad är din dröm?

Jag var precis inne på Buke och letade runt bland trådarna. Hittade en med rubriken "Har barndomsdrömmarna slagit in?" Det var så himla fina berättelser i den tråden. Jag gillar att läsa om folk som fått sina drömmar i uppfyllelse! Dessutom kändes det så bra att kunna skriva att min dröm, trots väldigt omarbetad genom åren, har gått i uppfyllelse.
 
Jag drömde nämligen att sväva över öppna fält på en nattsvart arabhingst när jag var liten. Vi skulle flyga fram i full galopp, utan varesig sadel eller träns.
 
Denna arabhingst har jag aldrig ridit (även om jag provred en svart arab, som jag f.ö inte ens fick fram i trav..) men det är inte det som är budskapet i min dröm. Den har en djupare innebörd, araben är bara en konkretisering av ett abstrakt och svåruppnåeligt band mellan häst och människa. Något man inte kan se.
 
Min dröm har gått i uppfyllelse. Jag har flugit över öppna fält, utan träns, utan sadel, i full galopp. På min egna, finaste prinsessa. Jag har fått uppleva den ultimata tilliten mellan häst och människa.
 
 
Jag provrider en arabvalack. Första araben jag någonsin satt på, och den enda hittills!

Kommentarer
Postat av: Stockholmsjenna- Livet som ryttare i storstan

SV: Ja det är klart :)
Såg på din blogg att du pluggar på KTH. Spännande! Min bästa vän pluggar också på KTH i stan :)

2013-01-07 @ 09:48:00
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0