Dagens övning

Ska som sagt markarbeta idag, och har därför funderat ut vad vi ska hitta på. Denna skiss tänkte jag bygga upp:
 
Skrittbommar på medellinjen, upphöjda mha hinderstöd (sockerbitar är bara onödigt eftersom G blir mer uppstressad av dem). Tanken med skrittbommarna är att hon verkligen ska lyfta på benen, man kan lägga dem ganska högt. På markarbetsträningarna jag brukar rida för A kan de ligga på uppåt 50cm. Det ger verkligen effekt.
 
På stora voltspåret ska jag ha travbommar som får ligga på marken. Ska ha ett relativt kort avstånd på ca 110cm. Jag vill nämligen inte uppmuntra påskjut framåt, utan det jag söker är påskjut uppåt.
 
Nu håller jag bara tummarna för att övningen får den effekt jag hoppas på! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0