......

Idag började ridpasset verkligen skitdåligt. Tänkte faktiskt ge upp ett tag, men bestämde mig till slut att ändra taktik. Vissa dagar fungerar det bara inte att göra vissa saker.
 
I slutet av passet kändes det toppenbra! Jag var så himla nöjd med att jag inte la av då kan jag säga. Gallina pinnade på superfint, bakbenen med i BÅDA varven, tjoho! Låg till sist på små volter och gjorde öppnor, varvat med skänkelvikning ut på större spår. Den känslan var ett tag sen jag hade. Nu finns hopp om vårens dressyrridning :P
 
Det blev en ganska lång stalleftermiddag idag. Skulle ju tvätta täcken och det har jag gjort! Pulade in båda stalltäckena (thermo) och det var väl precis att de gick in... Men jag tror de blev rena. Körde på 60 grader så det borde ha gjort sitt!
 
Idag när det hade börjat gå bra igen kände jag att jag saknade dressyrträningarna för C. Jag har inte tränat dressyr alls sedan våren -12. Tappade lusten när allt var så motigt.. Hittade inte kommunikationen riktigt med varken häst eller tränare. Men jag hoppas att jag kan starta på nytt och hitta tillbaka till den fantastiska känslan som C har hjälpt mig att hitta vid flera tidigare tillfällen.
 
Avskritt lektion för C i slutet av 2011
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0