Första dagen av det nya året (skrev igår samtidigt som internet krachade..)

Jag och Gallina hängde ett tag nere i ridhuset. Precis som planerat longerade jag henne. Det blev väl ca 30 min där nere vilket kändes lagom nu efter en kortare viloperiod. Gallina gick ganska fint, var väldigt lydig trots att det för ovanlighetens skull var massa folk där samtidigt. Vi var två som longerade, en som tömkörde och sedan tre som red. Varav en liten tjej som har en långsam ponny, som hon ägnade mycket tid till att smacka högljutt åt. Gallina är superuppmärksam på sådant, så det var det enda som gjorde det lite knepigt med longeringen... Jag själv undviker alla ljud under longering, men nu fick jag avvika från det och säga "whoa" eller "ptroo" varje gång tjejen red förbi och smackade.
 
Imorgon och även på torsdag blir det med största förmodan longering. Jag tänkte försöka boka upp så att jag kan longera över bommar i slutet av veckan dessutom.
 
Nu ska jag sova. Den tid jag inte var i stallet idag har ägnats på soffan, men trots det är jag fortfarande heeeelt slut! Gonatt :)
 Bilder från 2011:s igångsättning i december


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0