Gallina var pigg idag

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, haha. Vi var ensamma i ridhuset och därför tänkte jag att jag inte behövde ha en lina för att longera Gallina (skulle kolla om hon fortfarande såg halt ut...) Gallina brukar hålla sig på en liten volt runt mig och helst går hon mot mig om jag inte driver framåt.
 
Men som ni säkert kan ana var detta inte fallet idag. Gallina gav sig iväg i fullt ös och for runt i ridhuset, helt omöjligt att fånga den där damen. Det hade inte gjort ngt om det inte varit för min kassa fästning av tyglarna (har ju inte räknat med att hon skulle springa..)
 
Som väl var kunde jag använda min avsaktningssignal som jag vanligtvis använder vid longering. När jag vill att G ska sakta av tar jag ett steg framåt mot framför hennes bog, detta betyder halt. Idag fick jag dock promenera på raskt för att sätta mig i den positionen, men det fungerade!!
 
Gullhäst!! Såg inte särskilt halt ut idag inte..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0