Hello

Blev ridning idag. Var grymt dressyriga med kandar och lindade ben, enda undantaget var väl att jag red i hoppsadeln.. hehe. Gallina kändes väldigt fin! Det blev en lång uppvärmning i skritt och sedan jobbade jag en hel del på volter i trav. Massor av halter på fyrkantsspåret från trav (en halt vid varje bokstav). Efter det blev det lite galopp också, kortade upp litegranna, i höger gick det alldeles utmärkt. Fick till en kanonfin kvartspiruett, väldigt på bakdelen och centrerad (om man nu kan säga så om en kvartsvändning...??) I vänster gick det dock inte riktigt eftersom jag inte fick med det inre bakbenet i galoppen.
 
Dessa hinder som dyker upp tror jag beror på att G har någon liten stelhet eller låsning bortåt ländryggen eller så. Det känns som att det är något som är lite fuffens. Det var därför det hade varit så bra att få ut kiropraktorn idag. Men jag ska träna dressyr den 20:de och är det någon som har ett öga för hästars rörelseapparater så är det C.
 
Tog min första "dagens outfit"-bild idag (muppig som bara den)! Så jäkla skumt att det alltid slutar med att jag är marinblå från topp till tå. Till och med Gallina blir marinblå. Så jag strejkade medvetet och satte på bruna benlindor! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0