Hovvis

Halloj! De senaste dagarna har jag vaknat rätt så sent, typ 11-12... Så imorse då jag skulle vara i stallet klockan tio var det inte helt lätt att komma upp.. Hovslagaren stod på schemat!
 
Gallina får alltid stå i ruta då hovvis ska komma eftersom hon helst inte följer med in från stora hagen på fm. Som väl handlar det ju inte om så lång tid, det är inte Gallinas favvoplace direkt. Brukar försöka få tid på morgonen så att hon hinner gå i sin vanliga hage också.
 
Hur som helst kunde hovvis lägga om framskorna, satte dock på nya bak så att vi fick i fyra brodd ist för två som vi hittills har haft. När han tog av bakskorna såg han att den högra var nött mer än den andra. Vilket i princip innebär att G har belastat den mer utav någon anledning.
 
Det går lite ihop med det jag har känt den senaste tiden att jag har svårt att få med båda bakbenen. Så nu funderar jag på vad som bör göras. Om jag ska kontakta en ET eller kliniken. Det är bara så svårt att veta eftersom G ser helt fräch ut. Får väl konsultera en vet på telefonen först.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0