I min ryktlåda...

..har jag bara mjuka borstar med ett undantag. Gallina tycker inte om borstar med hårda/korta borst och därför har jag slutat använda sådana (förutom till hovarna/längst ner på benen).
 
Ryktborsten använder jag inte särskilt ofta, eftersom den inte heller duger pga dess korta borst. Storfavoriten är "fellglanz"-borsten (William Leistner), den sparar oss många sura miner kan jag säga! (Och är dessutom fantastiskt bra på allt utom lera!)
 
 
I min ryktlåda:
  • Glansborste W.L
  • Glansborste med tätare och något kortare borst
  • Högglasborste W.L
  • Piggborste (rosa!)
  • Rotborste
  • Ryktborste + skrapa
  • Sax, mankam, hårborste
  • Hovkrats (3st av ngn anledning)
  • Kniv, pennor, snoddar
När jag ändå är igång tänkte jag visa min braiga sjuklåda! Det enda som saknas är väl silvertejpen, haha.
 
 
I den har jag:
  • Vetflex i mysiga färger
  • Gaslindor
  • Hibiscrub, aloeveracréme
  • Alsolsprit, klorohexidin, sårspray, alcogél
  • Självhäftande sterila kompresser (typ)
  • Kompresser
  • Bomull
  • Kanyler, sprutor av olika slag (bla till metacam, pencillin)
  • Kräm mot blåmärken, purelan (galet bra mot mugg!!!)
  • Febertermometer, pincett
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0