Måndag kväll

Hej, sitter i sängen med datorn i knät. Ska snart läsa lite och sedan sova, tänkte vara hurtig och promenera en sväng innan skolan imorrn (eller springa om jag fryser...!) Just nu håller jag på att läsa en bok som var bra från sida ett, nämligen "The Gaze of the Gazelle" av Arash Hejazi, en Iransk författare. Boken är en skildring av de förhållandena som rådde/råder i Iran från sent 1970-tal till nutid. Det är en fruktansvärd, sorglig och 100% sann berättelse om en pojke, hans familj och vänner. Trots att den går ganska mycket i gråskala är det en väldigt fin bok som handlar om människor som kämpar för godhet. Jag kan starkt rekommendera den!
 
Jag har aldrig varit mycket för att läsa faktiskt, men under semestern 2011 i Malaysia så hände det något. På 8 dagar plöjde jag igenom 6 böcker, flertalet av dem var över 400 sidor. Sedan dess har jag fortsatt att läsa, och favoriterna från denna höst tänkte jag lista:
 
The Horse Whisperer - Nicholas Evans (visste ni att den slutar helt annorlunda än filmen?! Jag förstår att de ändrade slutet, hemskt!!)
Pride and Prejudice - Jane Austen 
Män som hatar kvinnor
Flickan som lekte med elden
Luftslottet som sprängdes - Stieg Larsson
 
Andra böcker som jag läst under höstterminen är bla Wuthering Heights av Emelie Brontë, Hypnotisören av Kepler, Nineteen eighty-four av James Orwell, Onsdkan av Guillo, Gustavs grabb av GW Persson, Himmelsdalen av Marie Hermanson, Love and Friendship av Jane Austen. Fler minns jag inte. Men wow, jag har verkligen läst några böcker faktiskt!! (Sjukt tråkig info för er kanske, haha)
 
För att göra det lite hästigare bjuder jag på en söt bild på mig och Wiolina, juldagstolkning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0