Nyttig träning

Min första träning för C på drygt ett halvår, vad roligt det var!! Nu var det väl mest C som jobbade och jag tittade, men ändå. Jag stod och smålog hela tiden för C har verkligen något magiskt. Hon får alla hästar att se så fina ut. Det gjorde Gallina också, efter lite jobb. Det är sååå häftigt vad man kan göra med ett par tyglar och ett spö.
 
C jobbade alltså Gallina från marken som vi hade bestämt. Hon jobbade först med att lossa sidorna och när G började bli fin kunde de avancera till lite samling varierat med lång/låg. Sedan blev det lite slutor och även någon skänkelvikning. Gallina såg väldigt fin ut och C sa att hon var trevlig att jobba med eftersom hon är så pass känslig.
 
Jag testade lite också, så att jag i alla fall har känt lite på hur det ska kännas. Nu kommer jag jobba såhär alla dagar jag är i stallet och nästa träning ska vi fortsätta.
 
Gallina tyckte särskilt om när hon fick stretcha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0