Pain in the ass morgon

På SL's hemsida står det vid den tidpunkt jag beger mig hemifrån "inga störningar". När jag kommer till perrongen står det "tåget inställt" och i högtalarna ropar de att det tåg som ska gå är försenat 10min. Ca 20 minuter senare kommer ett tåg, som vid stationen får utrymmas (manuellt, eftersom det inte gick att öppna dörrarna). Inget tåg skulle enligt min uppfattning kunna komma förbi pga detta. Åkte till en annan station men där fanns inga parkeringar, så tillbaka igen och hann med tåget som skulle ha kommit efter det som pajjade. Det var då över 20 minuter försenat. Tack SL för denna fantastiska start på en alldeles för tidig morgon samt den första skoldagen för terminen. Jag kom en timme för sent.
 
Ok att det blir förseningar och problem, men om det hade framgått på hemsidan att dessa problem rådde imorse hade jag inte kommit en timme försent, för då hade jag planerat om min färd till skolan.
 
Förutom det har dagen varit bra. Hade två lektioner. Promenerade till Kungshallen o käkade lunch. Köpt två skolböcker och hittade även ett par bra mjukisar på vägen tbx till skolan från Kungshallen. Ska till stallet nu. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0