En favorit

Denna film är en riktig favorit. Jag kommer nog aldrig att släppa den! Trots att det hela filmades 2009 ligger det mig fortfarande otroligt varmt om hjärtat - detta var min och Gallinas bästa start på hopptävling tillsammans.
 
Det kanske inte verkar så märkvärdigt, hindrena är 70cm och banan väldigt basic. Men faktum är att Gallina aldrig någonsin under min ägo varit så lugn på tävlingsbanan och inte heller gått felfritt på detta harmoniska vis. Att det krävdes en flytt på 55 mil söderut för detta att komma gör det hela ännu mer otroligt. Gallina hade precis vant sig vid sitt nya västkusthem då vi startade på Tanums RK. (Vi bodde på BRC).
 
För de som inte läst denna blogg tidigare kanske jag ska nämna att Gallina var livrädd för bommar då jag fick hem henne 2005. Det gick inte ens att leda henne över en bom - spelade ingen roll vem som gjorde det. Damen var i princip oridbar på hinder. Jag vet fortfarande inte vad som hände henne, en av mina hopptränare ansåg att hon var "bränd" - alltså tagits för hårt av tidigare tävlingsryttare.
 
Så detta var vår seger mot alla problem. Tack vare J-E på BRC kunde jag guida Gallina felfritt genom banan =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0