Ingen höjdare på att blogga...

... men det är inte så mycket som händer i stallet nu. Gallina går på bete o vilar lite, ska sättas igång om en vecka tänkte jag (eller något sådant). Det är skönt att göra lite annat faktiskt, även om jag alltid är lite nojig över att låta henne stå. Imorgon hade jag tänkt att ringa o höra mig för med en träningskamrat om vi eventuellt ska försöka dra ihop en kurs för vår fantastiska tränare C. Det vore väldigt kul, eftersom jag missade den innan sommaren. Det är sååå roligt att åka iväg med sin häst!
 
Det jag dock kan informera om är tre otroligt bra böcker som jag har ägnat de senaste två veckorna åt att läsa (blir ju mest kvällstid så det tar sin tid...) Jag har nämligen läst To Kill a Mockingbird (Harper Lee) som utspelar sig i trettiotalets USA och är i princip en historia om en flickas barndom under tider av rasförtryck. En otroligt fin bok (som bör läsas på engelska!!) om kärlek, människor och det fruktansvärda förtrycket som ägde rum på den tiden.
 
Den andra boken jag läste var The Fault in our Stars (John Green), vilken är av en helt annan genre. Jag skrattade och grät om vartannat, den var fantastisk!! Lättläst men gripande om en flicka som vid tidig barndom diagnostiseras med cancer (som aldrig kommer försvinna). Den handlar inte om hennes ständiga kamp mot sjukdomen, utan istället får man följa hennes vardag som en tonåring som lever med sin sjukdom. En lite annorlunda berättelse om sjukdom kan man nog säga. Spoiler: slutet var överraskande, förfärligt sorgligt men ändå fint på något sätt.
 
Igår började jag läsa The Perks of Being a Wallflower (Stephen Chbosky) och har snart nått slutet. Återigen en underbar bok med mycket känslor. Berättelsen kretsar kring en tonårig pojke som inte riktigt funnit sig själv och sanningarna omkring sig. Flera kanske känner igen denna eftersom det är en film. Filmen är bra, men boken är bättre!! (Som vanligt).
 
Imorgon blir det nog till att börja läsa Life of Pi och beställa nya böcker. Det är fantastiskt vad lätt det är att få tag i (och billigt). Hej så länge!
 
Finhästen 2009
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0