Övernattningslägret är slut

Idag har jag en chillkväll framför datorn. Det är första gången sedan förra helgen jag sitter här! Jag har faktiskt inte saknat det särskilt mycket, har ju haft fullt upp hela dagarna. Det har varit väldigt roligt, vi har haft en grupp riktigt härliga ungdomar. Men nu är jag ganska trött och imorgon väntar mitt andra jobb, närmre 9 h dessutom!!
 
I övrigt har jag försökt lära mig spela Stay (Rihanna) på piano under kvällen. Det har gått ganska bra =) Den är ju väldigt lätt men jag är minst sagt rostig när det gäller spelandet.
 
Jag tänkte att jag skulle ha åkt till Gallinisen på eftermiddagen idag men jag somnade på soffan.. Det får bli imorgon efter jobbet. Saknar min fining! Har bara hunnit åka dit en snabbis denna vecka. Då jag skulle ta in henne var vi tvugna att gå förbi gammelhingsten som G avskyr. Hon har varit ganska lugn på senaste så jag satte inte grimskaftet runt nosen eller något, vilket hade behövts. Det går dock inte att göra så mycket åt det när hon väl har börjat fara runt...
 
Jag satte hälarna i marken och höll i grimskaftet med båda händerna. Gallina släpade mig så att gruset dammade och det lät så mycket av skrapljudet att stackars Fresia som gick framför oss blev så rädd att hon höll på att sparka mig (jag hade släpats in precis bakom henne). Lilla Gallina... Ibland tror man att hon är en tokig unghäst. På vägen ut till hagen röt jag till åt hingsten och då slutade han jaga oss längst staketet (att jag aldrig tänkt på det förut liksom? Han är ju världens snällaste hingst!). Vi fick en lugn promenad till sommarhagen =)
En dam med mycket humör...!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0