Första dagen på sommarjobbet

Det känns lite konstigt att skriva det eftersom jag är på RB så fort jag får chansen ändå! Men nu är det på allvar =) Vi hade en mysig liten grupp på nio barn idag, åldrar 4-7 år. Det vräkte ner regn hela dagen men alla var positiva ändå. En bra start på lägersommaren med andra ord!
 
Lägret slutade klockan två men jag och syrran fixade med städning och matade djuren efteråt, så jag kom inte hem förrän vid halv fem. Då var det dags för stallet, men jag var blöt och trött och frusen.... Så är det att ha häst, man måste även fast man helst skulle vilja göra något annat (läs sova!) ibland.
 
När jag väl kom dit och fick klappa lite på Gallina blev jag dock mycket piggare och ägnade en god stund åt att göra henne ren och fin. Tvättade benen och borstade med magic brush, som är hennes nya favorit!
 
Det blev ingen ridtur idag, det hade nog behövts efter gårdagen. Jag kan väl avslöja att vi inte gjorde det vi egentligen skulle ha gjort. Både jag och G var otaggade på dressyr, så istället kortade jag upp lädrena ordentligt och så galopperade vi i fullt ös utmed en åker istället. Det var helt galet härligt!!
 
Förra våren
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0