Programmering

Hej!
Har ägnat hela kvällen (i alla fall sen jag kom hem ifrån stallet) åt programmering. Vi har sex uppgifter som ska in senast den 17:de och som vanligt gör jag allt i sista stund.. Hmm.. Det är Java vi programmerar i, vilket är helt nytt för mig. Det är självstudier så jag är otroligt glad att ha min pappa hemma vars intresse är just programmering. Han använder dock inte Java men grundprincipen är densamma i alla kodningar. Tidigare har jag programmerat i Python och C.
 
Det är ganska kul när saker och ting fungerar faktiskt. Man kan göra mycket med enkla medel om man bara är lite strategisk. Ikväll har jag gjort ett program som beräknar en viss talföljd, genom olika beräkningar beroende på om inputsiffran är jämn eller ojämn. Sedan räknar den ut lite grejer och skriver ut några tal. Inte så wow direkt men nu är den iaf klar!!!
 
Ridningen idag gick väldigt bra. Gallina var dock lite trött från gårdagens pass, så imorgon blir det nog markjobb. Hörs imorrn =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0